четвртак, 7. април 2022.

A Dog's Breakfast (2007)

Žanr: Komedija | Drama | Horor | Triler
Režija: David Hewlett
Glumci: David Hewlett, Kate Hewlett, Mars the Dog...

Nedruželjubiv čovek koji živi usamljenički je uveren da je slučajno ubio sestrinog verenika.

Ne mogu da se otmem utisku podeljenih osećanja kada je ovaj film u pitanju. Sa jedne strane, toliko je blesav, simpatičan i prepun suludog humora da samo mogu da ga obožavam. Sa druge strane, film mi suštinski ništa ne govori, nema neke kritike, poruke, satire, bilo čega takvog što bi ovaj film poguralo u kategoriji vrhunskih komedija. Ne mogu da lažem, uživao sam u suludom humoru i sjajnim likovima. Sa druge strane, konstantno sam tražio to nešto što film treba da mi ispriča.

Ne znam kako bih okarakterisao ovaj humor. Gledali ste crtani film u kojem vuk juri pticu trkačicu. Jednim delom film uspešno transformiše taj nenormalni humor iz crtanog filma u stvarni život. Gledam film i pitam se da li sam ovo upravo video. Ne mogu da nađem pravi izraz na srpskom za ovakvu komediju. Englezi bi ovo nazvali "Over the top".

Na ovo što sam naveo se nadovezuje bizarno sulud dijalog. Postoje dva razloga zašto ovakav dijalog "radi posao". Prvi je taj što je on neočekivan i urnebesan. Nije tu samo fora što imamo lika koji nije baš "u vinklu" pa sada on izgovara tamo neke budalaštine. Ostali likovi su uslovno rečeno "normalni" i njihova lupetanja nekad odlično budu ukomponovana u sveukupno ludilo ovog filma.

Drugi i još bolji razlog zbog čega je ovo sjajno je hemija koju ova mala ekipa ima. Dvoje glavnih glumaca su brat i sestra u stvarnom životu pa je njihova bliskost i više nego očigledna. Čini mi se da su stvari koje govore jedno drugom iskrene jer su ih doneli iz stvarnog života. Pošto sam imam seku koja ima najbolji humor od svih žena koje sam upoznao ili video, dijalozi između brata i sestre u filmu su doveli do toga da mi je toplo oko srca. Kejt (u koju sam se zaljubio tokom gledanja filma) i Dejvid zaslužuju samo pohvale.

Priča je prejednostavna. Seka dovodi verenika da ga upozna sa batom. Šta god verenik i seka uradili, bata nikako ne prihvata njihovu vezu. Prvi deo filma obiluje sukobima koji su me jako podsetili na crtane filmove. No drugi deo filma se pretvara u totalno ludilo. Upravo to ludilo je u priči iskorišćeno u svrhu koja nije mogla biti ispunjena dobrim namerama. To mi se jako dopalo.  Umesto pobede dobra koju smo navikli da vidimo u filmovima, ovde gledamo potpunu pobedu ludila što neopisivo prija.

A Dog's Breakfast je niskobudžetni filmić i to se jednostavno vidi iz scene u scenu. No taj nizak budžet mu je dao šarm koji on ne bi imao sa ne znam kakvom produkcijom. Ne očekujte neku dubinu, nema ovde poruka, nema neke simbolike. Ali ono što ima je sulud humor, komedija prepuna preterivanja, neočekivano blesavi dijalozi i sjajna hemija među likovima. Priđite mu bez velikih očekivanja i darovaće vam momente dobrog smeha.

Dejvid i Kejt Hjulet su brat i sestra u stvarnom životu. Likovi u filmu gledaju seriju "Starcrossed". Za potrebe te serije su korišćeni setovi iz serije Stargate SG-1. Pas koji se vidi u filmu pripada Dejvidu i njegovoj supruzi Džen. On je trebao biti uspavan ali ga je Hjulet usvojio pre toga.

Teško mi je da izaberem najbolju scenu ali recimo da sam u raspletu imao onaj feel-good osećaj.